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Welplaneat

플랜으로 먹다, 맛으로 즐기다

Brand Identity, Package System
Client : 삼성웰스토리

Project Overview

건강한 삶에 대한 관심이 높아지면서 건강 분야에서도 구독 서비스가 확대되고 있다. 구독 형식의 식생활 도입이 더 빨랐던 서구 문화권에 이어 우리나라 역시 시장의 성장이 가속화되고 있고 고객의 기대치와 요구도 점점 세분화되고 있다. 연화식과 식이요법이 필요한 환자식 등 특정한 타겟을 위한 구독식부터 체중감량을 목표로 한 다이어트식에서 건강한 식생활을 원하는 일반인까지 타겟층이 확대되고 있다. 이에 국내 식품기업들도 저마다의 기준과 메세지로 시장에 참여하고 있다. 후발주자로 시장에 진입한 삼성웰스토리는 기존의 선두 브랜드들이 미처 충족시키지 못한 부분들을 개선한 조금 다른 접근이 필요했다. 바로 정교하게 개인화된 식단 제안이다. 웰스토리의 구독식은 아직은 전면적인 B2C 플랫폼은 아니지만 폭넓은 데이터를 바탕으로 타 브랜드 대비 정교한 큐레이션 서비스를 제공할 예정이다. 다른 브랜드들도 맞춤형이라고 말은 하지만 아직 개인화에 대한 키워드나 메시지를 선점했다고 보기는 어려웠다.

As interest in healthy life increases, subscription services are also expanding in the health sector. The introduction of a subscription-type menus was faster. Following Western cultures, Korea is also accelerating its market growth, and customer expectations and demands are becoming more and more subdivided. The target audience is expanding from subscriptions for specific targets, such as softening and patient menus, to diet menus aimed at losing weight to the general public who want a healthy meals. As a result, domestic food companies are also participating in the market with their own standards and messages. Samsung Wellstory, which entered the market as a latecomer, needed a slightly different approach that improved areas that existing leading brands had not yet met. It is a finely personalized menus proposal. Wellstory's subscription menus is not yet a full-scale B2C platform, but it plans to provide sophisticated curation services compared to other brands based on a wide range of data. Although other brands are said to be customized, it was difficult to say that they had preempted keywords or messages about personalization.

Our Approach

우리의 정체성을 정의할 수 있는 키워드는 개인화된 메뉴를 추천할 수 있는 보다 과학적인 이미지가 필요했다. 바로 전문가적인 제안을 받는 기대감을 전달할 수 있는 브랜드여야 했다. 그리고 무엇보다 웰스토리가 가진 노하우와 맛, 품질에 대한 신뢰를 브랜드 강점으로 활용할 수 있어야 했다. 이에 웰스토리의 브랜드 자산과 연계된 기능적, 감성적, 상징적인 표현까지 다양한 검토를 하였다. 브랜드 디자인 역시 기존의 친환경, 유기농 브랜드와는 다르게 우리의 정체성을 표현할 수 있는 접근이 필요했으며, 전문성과 신뢰감을 전달하면서 ‘플랜’과 ‘맛’이라는 두 가지의 요소를 모두 충족시키고자 노력했다.

Keywords that could define our identity needed a more scientific image that could recommend personalized menus. It had to be a brand that could convey the expectation of receiving professional proposals. And above all, it had to be able to use Wellstory's know-how, taste, and trust in quality as a brand strength. Accordingly, various reviews were conducted, ranging from functional, emotional, and symbolic expressions related to Wellstory's brand equity. Brand design, unlike existing eco-friendly and organic brands, also needed an approach to express our identity, and we tried to satisfy both elements of 'plan' and 'taste' while delivering expertise and trust.

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Brand Logo _ 글자에도 표정이 있다.

웰플래닛은 좋은 식재료로, 건강하게 계획한, 맛있는 식단이란 브랜드 의미를 가지고 있다. 간결한 워드마크로 표현된 브랜드 로고에는 고객의 니즈에 꼭 맟춰 식단을 설계하는 전문가적인 이미지를 담고자 하였다. 심플한 워드마크이지만 로고타입의 세로획을 살짝 올린 곡선으로 강조하여 맛의 즐거움과 생활의 활기 등 브랜드가 지향하는 가치들을 담아 리듬감 있게 표현하였다. 이지적이고 뉴트럴한 'Welplaneat Blue'를 주색으로 사용하여 건강하고 프리미엄한 이미지와 함께 편안함과 세련됨을 동시에 표현하였다.

Welplaneat has the brand meaning of a good ingredient, a healthy planning and delicious menus. The brand logo expressed with a concise wordmark was intended to contain a professional image of planning menus that fits the needs of customers. Although it is a simple wordmark, the vertical stroke of the logo type is emphasized with a curve slightly raised to express the values the brand aims for, such as the pleasure of taste and vitality of life, in a rhythmic way. Using intellectual and neutral 'Welplaneat Blue' as the main color, it expresses comfort and sophistication with a healthy and premium image at the same time.

Brand Logo Application

웰플래닛은 고객의 니즈에 맞게 영양 전문가들이 균형 잡힌 맞춤형 식단을 설계하여 건강과 간편함은 물론, 맛의 즐거움까지 더하는 브랜드이다. 이러한 브랜드 이미지를 시각적으로 전달하기 위해 브랜드 로고와 함께 다양한 식재료 아이콘을 그래픽모티프로 활용하여 Visual Identity를 전개하고 있다. 하지만 응용항목에 따라 그래픽모티프를 활용하기 어려운 경우가 발생할 수 있으며 이를 위해 모티프가 결합된 브랜드 로고 응용형을 개발하여 일관된 이미지를 유지할 수 있도록 하였다.

Welplaneat is a brand that adds health, simplicity, and pleasure to taste by planning a well-balanced, customized menus that meets the needs of customers. In order to visually convey this brand image, we are developing Visual Identity by using various food ingredient icons as graphic motifs along with the brand logo. However, depending on the application item, it may be difficult to use graphic motifs, and for this purpose, an application type of brand logo combined with motifs was developed to maintain a consistent image.

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Package System & Graphic Usage

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Package System

웰플래닛의 패키지 시스템은 Meal Planner 이미지로 표현하여 고객의 니즈에 꼭 맞춰 식단을 계획하고 설계하는 전문가적인 이미지를 전달하고자 하였다. 그리고 제품에 해당되는 식재료를 다양한 아이콘으로 리듬감 있게 배열하여 일상에서 즐기는 맛의 즐거움을 표현하였다. 맛과 영양을 완벽하게 체크하는 믿을 수 있는 건강 구독식, 맛과 영양이 모두 만족스러운 기분 좋은 이미지를 밝고 친근하게 표현하였다. 또한 명확한 디자인 가이드라인을 설정하여 통합적인 패키지 체계를 정립하였다.

Welplaneat's package system was expressed as a Meal Planner image to convey an expert image of planning and designing a menus according to the needs of customers. In addition, the food ingredients corresponding to the product are arranged rhythmically with various icons to express the joy of taste enjoyed in everyday life. A reliable healthy meals subscription that perfectly checks taste and nutrition, and a pleasant image that satisfies both taste and nutrition are expressed brightly and friendly. In addition, an integrated package system was established by setting clear design guidelines.

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